Lage bijtelling nog steeds mogelijk

 

Bekijk hier de definitieve bijtellingstabel tot en met 2020Regelmatig wordt de bijtelling voor schone auto's verhoogd. Nu is de wetgeving zo ingericht dat u moet uitgaan van het bijtellingspercentage dat gold op de datum dat het voertuig voor het eerst is toegelaten, in welk land dit is maakt niet uit. Een jong gebruikte zuinige (import) auto wordt hierdoor een stuk interessanter dan een nieuwe auto.

Voorbeeld

Op 10 januari 2016 wordt er in Nederland een geïmporteerd, gebruikt en volledig elektrisch voertuig met een CO2-uitstoot van 49 gr/km tenaamgesteld in Nederland. Dit voertuig heeft al een tenaamstelling in Duitsland op 5 november 2015. Volgens de regelgeving mag er uitgegaan worden van de CO2-grenzen en bijtellingspercentages die golden op de DET in Duitsland (5 november 2015). Volgens deze redenatie valt het voertuig in de 7%-bijtellingscategorie, gedurende 60 maanden vanaf de eerstvolgende maand na 5 november 2015. Dit terwijl een nieuw voertuig binnen de 15%-bijtellingscategorie zou vallen.

0% bijtelling


Meer informatie

Wilt u meer weten over de voordelen van het importeren van een leaseauto uit het buitenland? Neem dan gerust contact met ons op, wij zijn u graag van dienst!